04 Ιουνίου, 2014

† Συνεντευξη του Μάνα και της Άμυ Λι (Evanescence) - 2008



-E Για να ξεκινήσουμε, ποια ήταν η πρώτη σας εντύπωση ο ένας για τον άλλο?
-Α Τα ρούχα μου είναι σχετικά πρόχειρα.. Ντράπηκα. Αν είχα περισσότερο χρόνο θα είχα ντυθεί καλύτερα..
-Μ Δεν έχει σημασία για μένα. Την είχα δει σε συναυλία στη Γιοκοχάμα και μου φάνηκε πολύ δυναμική. Τώρα από κοντά είναι και χαριτωμένη.
-Α Α! Η αλήθεια είναι ότι όταν είμαι στη σκηνή, οφείλω να έχω μια δυναμική παρουσία. Όταν είμαι στη σκηνή και όταν είμαι ο εαυτός μου είναι δύο διαφορετικά άτομα. Για αυτό όταν κατεβαίνω από μια παράσταση παίρνω μια βαθειά ανάσα και λέω "τώρα θέλω να γυρίσω στο νορμάλ μου"
-Μ Το ίδιο και εγώ. Προσπαθώ να φέρω όλη μου τη δύναμη σε κάποιο live.

-E Αν και είναι η τρίτη φορά για τους Evanescence στην Ιαπωνία, αυτή η φορά θα είναι κάτι το διαφορετικό?
-Α Με ανυσύχησε το γεγονός ότι είχα πάρα πολλά χρόνια να επισκεφτώ τη χώρα αλλά, το αντίθετο με εξέπληξε η θετική ενέργεια που εισέπραξα. Λάβαμε δώρα, μάθαμε πολλά για τον πολιτισμό.. Αν και τώρα συνεχίζουμε στην Αυστραλία , διασκεδάσαμε πολύ.
-Μ Για τους Moi dix Mois οι περιοδείες είναι περισσότερο επικεντρωμένες στην Ευρώπη και αν και είμασταν καλεσμένοι και στην Αμερική σε κάποια εκδήλωση μας άφησε την εντύπωση θετικού θυμού και ενέργειας. Δεν ξέρω αν είναι θέμα πολιτισμού αλλά οι Ιάπωνες θεατές είναι πολύ ήσυχοι.
-Α Τελευταία φορά όμως που ήμουν εδώ δεν είχαν συγκρατηθεί και πολύ, ίσως η Ιαπωνία να αλλάζει.
-Μ Αυτό το νομίζω και εγώ και αν και οι θεατές μου είναι βασικά, γυναίκες βλέπω και άντρες ξαφνικά και είναι φυσιολογικό. Γεμίζουν με την ενέργειά τους το χώρο.
-Α Στις συναυλίες μας στην Αγγλία νομίζω ότι είναι μισοί-μισοί. Για τις ροκ μπάντες είναι λογικό να είναι άντρες οι περισσότεροι θεατές. Οπότε για εμάς το 50-50 είναι ένα καλό ποσοστό.

-Ε Και οι δύο σας έχετε εμφανιστεί σε Ευρωπαικό Γκόθικ περιοδικό, πρέπει να έχετε κάτι κοινό.
-Α Ε ναι λογικά η μουσική μας, είναι ίδια σε πολλά πράγματα.

-Ε Και σχετικά με το Γκόθικ, δεν έχει πραγματικά σημασία αν είναι κάτι σκοτεινό, τι εντύπωση σου κάνει αυτό?
-Α Είναι δύσκολο να το μεταφράσω σε μία λέξη, αλλά μ ενοχλεί το ότι οι άνθρωποι πρίν ακούσουν την μουσική μας, κολλάνε στην εικόνα και μένουν εκεί. Η αλήθεια είναι οτι η μουσική των Evanescence έχει πολλά Γκόθικ στοιχεία και πολλές επιρροές από αυτό. Αν θα έπρεπε να μας περιγράψετε, θα έλεγα ότι το σκοτάδι της πρώιμης Βικτωριανής επόχής έχει μέσα του και μέταλ και ντίτζινταλ και όλο το μουσικό μας στοιχείο είναι βασισμένο σε αυτό.
-Μ Είναι δύσκολο να περιγραφεί με μια λέξη. Από παιδί με επιρρέαζαν ταινίες σχετικά με τα μυστήρια των Οκουλτιστών και των βρυκολάκων και επίσης με τραβούσανε και ταινίες τύπου La Profesora. Αργότερα, ο πατέρας μου σαν καθηγητής κλασικής μουσικής , μου έιχε αφήσει πλήρη αίσθηση αυτού του είδους.
-Α Αυτό είναι εξαιρετικό.
-Μ Όσο για το τι έχουμε κοινό σχετικά με το Γκόθικ.. ίσως την εικόνα που έχουμε μέσα μας την ομορφιά με το σκοτάδι , νομίζω είναι ένας όμορφος συνδυασμός σωστά?
-Α Συμφωνώ.Το να κάνεις ενα, αυτή την αντίθεση. Όπως πριν είπε και ο Μάνα-σαμα , για την λατρεία του στις ταινίες τρόμου, προσωπικά αγαπώ Τιμ Μπάρτον. ο Ντραμίστας μας Ρόκυ Γρέυ και ο κιθαρίστας μας Τζον Λεκόμπτ, επίσης αγαπούν τις ταινίες τρόμου και κατά τις περιοδείες μας βλέπαμε πολλές μαζί. Κυρίως από τη δεκαετία του 90 εκεί που πηγάζει το όλο θέμα.
-Μ Ζηλεύω.. Τα άλλα μέλη των Moi dix Mois δεν έχουν αναφέρει ποτέ για ταινίες τρόμου..

-Ε Είπες πριν ότι σε ενοχλεί να επικεντρώνονται μόνο στην εικόνα σου, αφού αυτό δεν είναι το νόημα του VisualKei?
-Α Ναι κατα ΄μια γενική έννοια. Αλλά το ζήτημα είναι είναι να καταλαβαίνουμε τη μουσική πρώτα. Αλλά΄σιγουρα είναι και το σύνολο που μετράει, που πρέπει να "χτιστεί" μαζί.
-Μ Με τον ίδιο τρόπο σκεφτόμαστε. Προσπαθώ να ενώσω το σκοτάδι και την ομορφιά. Στη μουσική θέλω να βγαίνει το ίδιο αποτέλεσμα. Για αυτό δημιούργησα τη δική μου σειρά ρούχων Moi meme Moitie που ακουμπάει και στο στυλ τις Γκόθικ Λολίτας και στη γλυκύτητά της.


-Ε Άμυ, θα σε ενδιέφερε το Γκόθικ Λολίτα ντύσιμο, αρκετά διάσημο εδώ στην Ιαπωνία?
-Α Ναι μου άρεζε πάντα. Με τη περιοδεία στο Τόκυο είχα την ευκαιρία να αγοράσω πολλά πράγματα τέτοιου στυλ. Για να είμαι ειλικρινής αυτό το πάντρεμα της τρυφερότητας και του σκοταδιού δεν είναι απλά χαριτωμένο είναι αξιολάτρευτο. Έχω και μια αδυναμία στις αράχνες επίσης..
-Μ Πέρισυ είχα την ευχαρίστηση να συμμετέχω στο "Wave Gotik Treffen" της Γερμανίας μια τεράστια εκδήλωση,  το μεγαλύτερο Γκόθικ Φεστιβάλ που ξεκίνησε το 1992 και αισθάνθηκα το Γκόθικ βαθειά ριζωμένο στους Γερμανούς. Σε σύγκριση με εκείνο , νομίζω οτι η Ιαπωνία, τώρα εκδηλώνει ενδιαφέρον.
-Α Σχετικά με αυτό το θέμα στην Ευρώπη,είναι ότι οι πολιτιστικές ρίζες του είναι πιο βαθειές από ότι στην Αμερική. Και σε αυτούς που έχουν δει τις συναυλίες μας αν και επηρρεάζονται και από την εμφάνιση της μπάντας, νομίζω, το έχουν μέσα τους ήδη.

-Ε Και αυτό ενθουσιάζει την Αμερική σχετικά με το σκοτάδι και την ομορφιά του?
-Α Δεν υπάρχει Γκόθικ Κουλτούρα στην Αμερική. Να σου πω, από την αρχή, ούτε εγώ θα είχα επηρρεαστεί τόσο αν δεν ήταν για τη μόδα , αν δεν ακολουθούσα τίποτα το Γκόθικ, και κάτι που συγκράτησα κάθε φορά που άκουγα Boby Subject ή πήγαινα στους Depeche Mode κάτι τέτοια απορροφούσα. Και σχετικά και με τον Τιμ Μπάρτον, το αγαπημένο μου είναι το " the Nightmare Before Christmas". Θα έλεγα ότι έχω επηρρεαστεί από μπάντες σαν του Danny Elfman.

-E Σίγουρα και οι δυο σας είστε οι αρχηγοί κάποιων συγκροτημάτων, ποιο είναι το απόλυτο αντικείμενό τους?
-Α Όσον αφορά τη μουσική.. το να είσαι σε συνεχή μάχη με "εσένα" Να βγάζεις νέα άλμπουμ , να τολμάς κάτι καινούριο. Όσο για τους στόχους γενικά τους συγκροτήματός μας, νομίζω ότι έχουμε πετύχει πολλούς. Με λίγα λόγια όταν κάνουμε μουσική θέλουμε να ακουστούμε από πολλούς , θέλουμε να γίνουμε κατανοητοί. Δύσκολο, αλλά είναι και ο απόλυτος στόχος.
-Μ Για τους MDM επειδή γράφουμε στη μητρική μας γλώσσα, δεν ξέρω τι απόηχο θα είχε αυτό, αλλά μάλλον είναι το να πάμε όσο πιο μακρυά μπορούμε με τη γλώσσα μας.
-Α Εντυπωσιακό. ΤΟ να προσπαθήσεις να κερδίσεις μια άλλη χώρα με τραγούδια στη δική σου γλώσσα και να γίνεις κατανοητός είναι το απόλυτο ενδιαφέρον.


Ε- Και τελικά στην Ευρώπη νομίζετε ότι οι Εvanescence X Moi dix Mois  θα μπορούσανε να μοιραστούνε το ίδιο σκηνικό?
-Α Αυτό θα ήταν πολύ καλό.
-Μ Θα είχε φάση.Από εδώ που μιλάμε σήμερα, σε ότι έχουμε κοινό, ακόμη και η κλασική μας παιδεία, ότι μας αρέσει, έχουμε πολλά κοινά. Και για αυτό, ναι, θα ήταν ωραία μια συναυλία μαζί.
-Α Ευχαριστούμε, σκεφτόμουνα το ίδιο. Και αυτές τις μέρες, μέσα σε όλες τις συνεντεύξεις που έδωσα το να βρώ ένα καλλιτέχνη με τις ίδιες ανυσυχίες, με κάνει πολύ χαρούμενη.Από τη καρδιά μου σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.
-Μ Ορίστε σου έχω ένα δώρο *Ενα Moi meme Moitie Μενταγιον*
-Α Ευχαριστώ πολύ είναι υπέροχο! 

 Τη μετάφραση επιμελείτε 
η Ασημάκη Αγγελική. 

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς αναφορά στην πηγή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

† Translate